Monday, February 25, 2008

Blackeberg - mer än en post och två pizzerior

Blackeberg, Blackeberg.

Inte bara känt som Olgas nuvarande hemmahamn, utan tydligen händelsevis även exakt samma ställe där Kenta fick snutfrossa 1978.


Och det känns ju inte så lite flott.

Jag vet inte om ni minns, men det är alltså från Blackeberg Kenta ringer Stoffe i Jarls film "Ett anständigt liv", och meddelar:
"...du jag vet, jag får hjärtat å ticka, jag har snutfrossa asså, hajar du...?"


Såhär såg det ut då.


Såhär ser kiosken ut idag.

Och utanför, förstås, en vacker sten-plakett (klicka).

3 comments:

Anonymous said...

Stort. Tack för ett stycke populärhistoria. Det var bättre förr.. eller telefonkioskerna var iaf bättre förr!

Malte said...

jag vet, fasen vad man saknar de kioskerna!

Anonymous said...

här ser man ju hur en båt vidgar dina vyer även på land. man kanske skulle ge George W Bush en båt?

//db